Dia 8.- ELS TEMES; PAISATGE
El paisatge per el fotògraf que comença és un tema molt atractiu entre altres raons permet compondre, calcular l’exposició, o esperar possibles canvis de llum amb tota tranquil·litat ...
L’equip fotogràfic per fer paisatges és molt ampli. Òptiques gran angulars i teleobjectius, trespeus i cable disparador, filtres i telèfon mòbil amb diferents aplicacions ens seran molt útils ...
El gran angular ens proporcionarà una visió més àmplia del lloc, més profunditat de camp i facilitats per enfocar ...
Els teleobjectius ens permetran aïllar aquells elements o detalls que necessitem destacar ...
El trespeus és gairebé indispensable a més de permetre’ns utilitzar diafragmes tancats amb velocitats d’obturació lentes, ens ajudarà a corregir i perfeccionar la manera d’enquadrar ...
Amb diferents filtres podrem intensificar colors, fer degradats amb llums crepusculars, treure brillantors, i algunes coses més si no volem posteriorment amb la posterior edició aconseguir efectes semblants ...
El cable disparador el farem servir quasi sempre amb el trespeus i sobretot en fotografia nocturna juntament amb diferents eines per il·luminar ...
Amb els ISO genèrics (normals 100/200) no tindrem mai problemes de soroll. Si necessitem utilitzar els més alts hem de saber fins on podem augmentar sense obtenir un soroll “irreparable” ...
Fins i tot en fotografia nocturna rarament es fan servir ISO extremadament alts. Una de les poques ocasions serà amb fotografies de la via làctia ...
La composició és el secret de la bona fotografia de paisatge, així doncs haurem de centrar-nos en la correcte elecció i distribució dels elements clau ...
Utilitzant marcs naturals que trobarem de manera fàcil, i gairebé a tot arreu, podrem a més d’emmarcar atenuar o amagar les zones que ens siguin irrellevants ...
Els punts de vista més atrevits seran un altre element decisiu que no hem d’oblidar en la composició paisatgística ...
On a més la direcció de la llum serà determinant per destacar formes i textures per fer-les més espectaculars ...
Mitjançant les línies directrius els paisatges guanyaran força i sensació de profunditat ...
Els arbres i les figures donen idea de les proporcions i ens suggereixen llunyania i profunditat ...
Cal anar amb compte amb l’horitzó, aquet ha d’estar completament paral•lel a les línies superior i inferior del fotograma ...
Un horitzó alt atraurà l’atenció cap a un primer terme com ara roques, arbres, onades, i això ens podrà servir per establir profunditat ...
A més en fer servir el gran angular els objectes situats en primer pla adquiriran rellevància vitat ...
Un horitzó baix el cel dominarà la fotografia i ens donarà una sensació com de més amplitud ...
Les primeres i les últimes hores del dia són les millors per fotografiar paisatges perquè la llum obliqua revela millor els volums i a més te unes tonalitats amb diferents dominats de color ...
Les boires donaran uns resultats sorprenents d'angoixa i misteri amb una influencia decisiva en el aspecte del resultat final ...
El sol de migdia és l’adequat per fer “postals” doncs amb la llum dura els colors son molt vistosos i les elements queden amb les ombres curtes produint imatges planes ...
El mal temps, tempestes, llamps, núvols, boires, i altres donen a l’escena un caràcter diferent, menys vist, més agosarat ...
Tot i que els fenòmens atmosfèrics o astronòmics són poc convencionals i per tant més sorprenents, caldrà buscar algun enquadrament que els faci menys monòtons i per exemple ens permeti identificar el lloc ...
El paisatge urbà se’ns presenta complicat degut a la gran quantitat d’elements publicitaris, faroles, cotxes, fils i altres coses que hi trobarem ...
Per això serà necessari fer una vista prèvia dels elements i no disparar abans de que la composició estigui perfecta ...
Darrerament a aparegut amb molta força un tipus de fotografia anomenat “Street view”, particularment la considero més un reportatge urbà que no un paisatge urbá ...
Com millor es reprodueix la textura i la brillantor de la neu és amb llum lateral o a contrallum. Com la neu obliga a baixar l’exposició el cel guanya en detall i queda més fosc ...
Generalment les panoràmiques són fotografies amb espais molt oberts difícils d’omplir i llevat que tinguem unes llums espectaculars o podem incloure un punt d’interès resultaran molt faltes d’interès ...
Generalment les panoràmiques són fotografies amb espais molt oberts difícils d’omplir i llevat que tinguem unes llums espectaculars o podem incloure un punt d’interès resultaran molt faltes d’interès ...
Generalment les panoràmiques són fotografies amb espais molt oberts difícils d’omplir i llevat que tinguem unes llums espectaculars o podem incloure un punt d’interès resultaran molt faltes d’interès ...